A 3K –Kálvin tér, Corvin negyed, Klinikák megállók átadóján...

 

Az M3 teljes vonalának felújítása és akadálymentesítése, Budapest lakosainak, dolgozóinak érdeke, és mindazok érdeke is, akik Budapesten akár csak átutaznak, vagy ide vendégségbe érkeznek. Az akadálymentesítés könnyebbséget ad a mozgássérült emberek mellett az idős emberek, a babakocsit használó szülők, sőt, a már járni tudó gyermekek számára is. Csoportunk fontosnak tartja, hogy végigkísérje az átalakítás folyamatát.

 

2022.05.14-én újabb három metróállomást adtak át, ünnepség keretében.

 

Az ünnepségen Karácsony Gergely főpolgármester, Tarlós István, előző főpolgármester, országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott és Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója mondott beszédet.

Ezen az eseményen csoportunk egyik tagja Hruskó Erika is részt vett, aki az alábbi beszámolóban ismerteti tapaszatalatait:

 

atado-erika.png

A magyarepítok.hu tájékoztató cikkének képgalériájában Erika is látható.

 

A Kálvin téren az M3-as metró lejárójánál vártak minket regisztrációval, és egy kis kedves ajándékkal.

ajandej.jpg

 

Miután beregisztráltam, mehettem a Magyarországon először kivitelezésre kerülő ferde lifthez. Sokat közlekedem, jövök-megyek mindenféle eszközzel, de mikor közelítettem a lift felé, a szívem a torkomban dobogott.

A csupa üveg liftajtón ugyanis végig látni a ferde lift aknáját, és azt, ahogy érkezik a lift. Miután bementem, szintén a csupa üvegajtón magam előtt láttam a mélységet. Az oldalán szép, sárga üvegbetétek adtak fényt a liftaknának. A lenti ajtó vészes gyorsasággal közeledett, de az utolsó másodpercben egy szép nagy fékezéssel, majdnem nullára fékezte magát a lift. A szintbe illesztés hosszú másodpercekig tartott, nem éreztem, hogy mozogna, de az ajtó nem nyílt. Egy kis izgalom után azonban leértem a hármas metró szintjére, ahol még sosem voltam. 


bemutato1.jpg

 

Tarlós István elmondta, hogy 24 méter mélyen vagyunk, és, hogy ez a három megálló sok fejtörést okozott az akadálymentesítés terén. Mivel mélyen van, a rendes lifteknek nehéz lett volna kialakítani a liftaknát. Így jött képbe a ferde lift, amely a mozgólépcső már kialakított helyét használja fel. A 3K –Kálvin tér, Corvin negyed, Klinikák megálló- a legnehezebb része volt a kivitelezési munkáknak.

Az ünnepi beszédekből az is kiderült, hogy a M3 nagyobb utasforgalmat bonyolít le, mint a MÁV Zrt.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója kiemelte annak jelentőségét, hogy ez "az elmúlt időszak legnagyobb közlekedési beruházása", a következő tíz hónapban még folytatódik a munka, és az M3 teljes vonalát 2023. március 15-én adják át a közönségnek.

Karácsony Gergely felhívta a figyelmet, arra is hogy a megállóknak kultúrális üzenete is van. A Kálvin téri megálló Bartók Cantata Profanája előtt tiszteleg, a Corvin negyedben pedig a Star Wars filmekre utaló födémszerkezet alakult ki, amely a hiperűrugrást idézi meg. 

„Az M3-as metró felújítása átível önkormányzati ciklusokon, kívül áll a pártpolitikán, az egész ország közös ügye” mondta Karácsony Gergely főpolgármester. Aki még azt is hozzátette, hogy az akadálymentesítés az nem egy kicsiny csoport problémája, hanem hozzáállás, teljesen új  szemléletkép. Budapest mindannyiunk közös otthona.

3k.jpg

 

Az átadó ünnepségről nagyon későn, egy nappal előtte értesültem a Mozgássérült Emberek Önálló Élet Egyesülettől, Ungvári Mihályné Györgyi jóvoltából. A meghirdetett időpontra már volt egy programom, amit eltoltam egy fél órával, ez azonban sajnos kevésnek bizonyult.

A résztvevők közösen elmentek bejárni a három új állomást, még átadás előtt. A közös bejáráson nem tudtam résztvenni, de a Kálvin téren bent álló metrószerelvényt meg tudtam nézni. Ott, amit láttam ajtót, az jónak tűnt, a metrókocsi és a peron közötti szintkülönbség és távolság is.

m3a.JPG

Csoportunk tervezi, hogy hamarosan közösen teszteljük a most felújított állomásokat, várunk mindenkit, akinek kedve van csatlakozni hozzánk.