Önkéntes segítőnk (szövetséges tagunk) Selymesi Kata

"Jó érzés egy közösség tagjának lenni, melyet ilyen elfogadás és nyitottság jellemez minden régi és új tag felé."

A csoportunk szándéka, hogy tagságunk száma mind az érintettek, mind a szövetséges/munkánkat támogató tagok számában növekedjen. Ezért döntöttünk arról, hogy olyan gondolatokat is közlünk tagjainktól, amelyek őszinteségükkel, nyíltságukkal ösztönözhetik a blog olvasóit, hogy csatlakozzanak hozzánk. 

 

Selymesi Kata gondolatai a minket támogató önkéntes munkája kapcsán:

 

"Miért jó itt önkénteskedni?

 

2018 februárjában csatlakoztam az Önállóan lakni, közösségben élni csoporthoz szakmai gyakorlat keretében. Fokozatosan tudtam bevonódni, megismerni céljaikat, a csoport működését. A heti találkozók hangulata engem megérintett és rengeteget tanultam az érdekérvényesítésről, az érdekérvényesítő munkáról – a nehézségekről és a sikerekről egyaránt.

 

A csoport mindig foglalkozik a következő tervvel, eseménnyel vagy akcióval, melyek közül két fontos eseményen én is részt vettem - az első ilyen esemény az I. Közös Ügyeink Konferencia volt a Marcibányi téri Művelődési Központban.

 

A Konferencián ismertetésre került a fogyatékkal élők és családjuk helyzete, problémái az érintettek szemszögéből. A megoldási lehetőségek egy négy éves tervben, koncepcióban kerültek ismertetésre: az ápolási díjat, a megfelelő támogató szolgálatot és nappali ellátást érintették.

 

A második esemény A lakhatás öt árnyalata – mozgássérült emberek lakhatási lehetőségei kerekasztal beszélgetés volt a Gödör Klubban.

 

De nem csak események szervezésével és az érdekérvényesítő munka előrehaladásával telik az idő. A csoport demokratikus alapokon működik, minden tagot meghallgat, és egyformán figyelembe vesz. A heti találkozók mindig a Hogy vagy kör?-rel indulnak, melynél (és persze nem csak ekkor) a személyes problémák elmondhatók, és empatikus meghallgatásra kerülnek, bármiről is legyen szó. Humorból sincs hiány soha.

 

A csoport koordinátora, Zóra, személyében egy rendkívül dinamikus és pozitív embert ismertem meg. Többé váltam, hogy megismerhettem a csoportot és csoport tagjait. Jó érzés egy közösség tagjának lenni, melyet ilyen elfogadás és nyitottság jellemez minden régi és új tag felé. Jó érzés egy olyan közösség tagjának lenni, ami jó ügyekért harcol és ennek részese lenni. Nem csak szakmai tapasztalattal gazdagodtam a csoportnál töltött idő alatt, hanem sok értékes embert ismertem meg.

 

Gyere az Önállóan laknihoz, ha te is részese akarsz lenni, egy ilyen közösségnek!"