Közösségi találkozó - Kerekasztal helyett
A közösségi közlekedés is egy alapvető feltétel az érintettek életében.A Máv+HÉV+Volán közlekedési társaságok egyesülésének kapcsán olvasható hírek alapján döntöttünk arról, hogy érdemes szerveznünk egy kerekasztal-beszégetést. Lázár János építési és közlekedési miniszter 10 pontos vállalást tett.
A szándékunk az volt, hogy megtudjuk, ez az átalakulás, milyen pozitív/esetlg kedvezőtlen helyzeteket teremthet az akadálymentesített közlekedési feltételeket igénylő utasok számára.
Korábban megvalósult egy pozitív tapasztalatot hozó eseményünk a MÁV szakembereivel.
Ezért, amikor a meghívottak listáját kezdtük el tervezni, első körben azt néztük meg, hogy a korábbi meghívottaink illetékesek-e még?
Ezzel párhuzamosan kérdéseinket gyűjtöttük össze.
Csak néhányat emelek ki ezek közül:
Az összes vasútállomáson és buszállomásokon felújításra kerülő 1100 mosdóból hány darabot kívánnak akadálymentessé tenni?
A 100 felújított vasúti kocsiból mennyi lesz alkalmas kerekesszékes utas számára?
A beszerzésre kerülő 285 új vasúti kocsiból mennyi lesz alkalmas kerekesszékkel közlekedő utas számára? Ezek motorvonatok lesznek pl. Stadler vagy Flirt tipusú?
A nyári időszakban azok a buszok, amelyek a Mávbusz szolgáltatásban rásegítenek a vonatközlekedésre, alacsonypadlósak lesznek?
Álláspontunk szerint, előnyös lenne az érintettek számára, ha Magyarország csatlakozna az Euro -key hálózathoz, és így a wc-khez a mozgássérült utasoknak is lenne saját kártyás hozzáférése, az állomásokon dolgozó személyzeten kívül.
Az akadálymentesítés megtervezésekor rehabilitációs mérnök bevonását tervezik-e?
A magánkézbe adott pályaudvarok felújításakor, átalakításakor mi garantálja az akadálymentesítést is jelentő felújítást?
Úgy tudjuk, az állam új buszokat is szerez be. Az 1000 új busz közül mindegyik alacsonypadlós lesz?
A lehetséges helyszíneket is megkerestük, az árajánlatok és teremjavaslatok alapján választottuk a Kesztyűgyár Közösségi Ház tükörtermét.. Dátum 2025.02.21.
Megkértük az egyesületi tagságunkat, javasoljanak címet az eseményhez. Később a javaslatokat megszavaztattuk, és a legtöbb szavazatot kapó címre esett a választásunk.
- Esélyegyenlőség a Közlekedésben: A Jövő Útjai
Elkészítettük a szórólaptervet, és már terveztük azt is, hogy létrehozzuk a Facebookon az eseményt.
Közösen megfogalmaztuk a meghívottaknak a levelet.
Lázár János építési és közlekedési miniszter, elutasította a részvételt, és nem is delegált önmaga helyett illetékes résztvevőt.
Laskay Lóránt Éüzleti vezérigazgató-helyettes a MÁV Személyszállítási Zrt-től, szabadságolás miatt csak egy automatikus választ tartalmazó email érkezett.
Kovács János, vasúti műszaki főigazgató a a MÁV Személyszállítási Zrt-től, és Szilágyi Tibor, fejlesztési és beruházási főigazgató a MÁV Zrt.-től, nem küldtek visszajelzést számunkra, a részvételi szándékukról.
A rendezvényt megelőző napon érkezett emailen egy csatolt levél a MÁV-csoporttól:
Szeretnénk kérni, hogy a mellékelt levelünket legyenek szívesek a résztvevők részére tolmácsolni.
A tervezett megbeszélés így elmaradt, de, mivel az érintettek részéről nagy volt az érdeklődés, ugyanarra az időpontra és helyszínre megszerveztünk egy eseményt, az érintettekkel találkozáshoz.
A levelet felolvastuk a résztvevők előtt. Beszéltünk arról, hogy eddig milyen események, konferenciák, utcai megmozdulások történtek, a közösségi közlekedés akadálymentesítésének elérése érdekében, és beszéltünk a lehetséges következő lépésekről, célokról.
Az esemény időpontjában facebook élő közvetítést adtunk a történtekről.
A levélben leírtakkal nem kaptunk válazt tervezett kérdéseinkre, ezért további egyeztetést kezdeményezünk meghívottainkkal.
Korábbi rendezvényünkről itt olvasható a bejegyzésünk.