Ellátási kérdőív szakmai anyaga részletesen - letölthető
Az ellátási szükséglet kérdőívünk rövid összefoglalóját már olvashattátok, amit ebben a bejegyzésben ismét elolvashattok, majd lentebb megtalálhatjátok a prezentáció anyagát és egy hosszabb írásos elemzést is letölthető formátumban.
Jó olvasgatást kívánok hozzá!
"Az érintettek körében végzett igényfelmérés legfontosabb eredményeit Hruskó Erika, a csoport érintett tagja ismertette, aki előadásában kiemelte, különösen fontos, hogy vidéki válaszadók véleménye is megjelenik a kutatásban, hiszen Budapesttől távolodva a különböző támogató szolgáltatások még kevésbé elérhetőek, mint a fővárosban. A személyi segítésre való igény időbeliségét tekintve egyértelműen látszik, hogy a jelenlegi, hétköznap 8-tól 16 óráig terjedő idősáv nem elegendő arra, hogy lefedje az érintettek valós igényeit, hiszen nekik a hét minden napján szükségük van segítségre, aminek jelentős részét ma családtagjaik, barátaik, vagy önkéntesek kell, hogy biztosítsák számukra. Az is kiderült az előadásból, hogy a kutatásban résztvevők közül sokaknak olyan feladatokban is szüksége lenne segítségre, ami jelenleg nem tartozik a személyi segítők feladatkörébe (pl. lakás rendben tartása), ez is azt mutatja, hogy a mostaninál rugalmasabb rendszerre lenne szükség. A felmérés kitér arra is, hogy mi az oka annak, hogy azok, akiknek szüksége lenne személyi segítésre, gyakran mégsem tudják azt igénybe venni. Az eredmények azt mutatják, hogy az érintettek közel negyedét (22.9%) anyagi lehetőségei akadályozzák, továbbá összesen a válaszadók közel 30%-a számára a rendszer működése okoz valamilyen problémát, a fentebb említett okokon túl- segítő munkaideje, a segítségnyújtási kategóriák rugalmatlansága-, megjelenik a támogatószolgálat kapacitáshiánya is. Hruskó Erika hangsúlyozta, hogy a rendszerszintű problémák jelentős részét magyarázza az a komoly forráskivonás, mellyel a támogatószolgálatoknak szembe kellett nézniük a közelmúltban: míg 2008-ban 8 milliárd forint állami támogatás állt rendelkezésükre, 2017-ben már csak 3 milliárd forintból gazdálkodhattak a szolgáltatók. Az online kérdőívet kitöltők több, mint háromnegyede (76,3%) nyilatkozott úgy, hogy életét pozitívan befolyásolná a 24 órás támogatószolgálat rendszerének bevezetése, amit a szervezők is egyértelmű javaslatként fogalmaztak meg."
>> Ellátási szükséglet kutatás (szakmai anyag - pdf)
>> Támogatószolgálatokkal kapcsolatos kutatási eredmények (pptx prezentáció)