Önállóan lakni - közösségben élni

2019.dec.03.
Írta: Önállóan lakni közösség Szólj hozzá!

Sínen vagyunk - fórumot tartottunk a vasúti közlekedésről mozgássérült "szemmel"

Az Önállóan lakni - közösségben élni csoport 2019. december 2- án kerekasztal-beszélgetést szervezett „Sínen vagyunk - fórum a vasúti közlekedés akadálymentességéről” címmel a Premier Kultcaféban. Az esemény a Fogyatékkal Élők Világnapja alkalmából abból a célból került megrendezésre, hogy feltérképezze a vasút használatának nehézségeit Magyarországon - főként mozgássérültek és kisgyermekes szülők szemszögéből- közös gondolkodást, a helyzet javítására irányuló együttműködést indítva el az illetékes szakemberekkel.

Az esemény első részében felvezető előadások mutatták be a témát több szemszögből. Elsőként Földesi Erzsébet, az Európai Fogyatékosügyi Fórum elnökségi tagja mutatta be a fogyatékos emberek európai mozgalmát egy akadálymentesebb vasúti közlekedésért, kitérve mind a hatályos hazai szabályozás, mind számos külföldi jó gyakorlat ismertetésére.

dsc6408.jpg

Ezután, Csikiné Csóka Szilvia kisgyermekes anyuka hívta fel a figyelmet előadásában arra, hogy az akadálymentes megközelíthetőség nemcsak mozgássérült embereket érintő szükséglet.

Ezt követően Balázs Péter az Önállóan lakni – közösségben élni csoport kerekesszékkel közlekedő, érintett tagja beszélt vidéki utazásai során szerzett tapasztalatairól.

dsc6419.jpg

 

A szünet után eseményünk folytatásaként kerekasztal beszélgetés következett, melynek keretében a MÁV Zrt. részéről Madácsi Gábor osztályvezető, a MÁV START Zrt.- től Némethné Agárdi Anikó szakmai titkár és Utasi Balázs járműkonstrukció vezető is megtisztelt minket jelenlétével. A moderátor szerepét ezúttal Hruskó Erika az Önállóan lakni - közösségben élni csoport tagja töltötte be. A beszélgetés során kiderült, hogy a közeljövőben 30 db akadálymentes szerelvény áll majd forgalomba,Madácsi Gábor ugyanakkor beismerte,hogy az állomásépületek jelenleg rossz infrastrukturális állapotban vannak. Megtudhattuk azt is, hogy a MÁV Zrt. jelenleg nem rendelkezik akadálymentesítési ütemtervvel, most zajlik az 53 legforgalmasabb állomás állapotának feltérképezése, erre a célra létrehozott munkacsoport vezetésével.

A vasúti alkalmazottak speciális képzésére vonatkozóan elhangzott, hogy már több, mint 11.000 munkavállaló vett részt abban a képzési programban, mely a Kézenfogva Alapítvány tapasztalati szakértőinek bevonásával került kidolgozásra. Némethné Agárdi Anikó kifejtette, hogy az elmúlt évben összesen 70 esélyegyenlőséggel kapcsolatos utaspanaszról volt tudomásuk, ugyanakkor ezek csak a bejelentett esetek.

Szolgáltatásfejlesztési szempontból jelentős az a pilot-projekt, melynek keretében a budapesti ún. „fejpályaudvarokon” infopontok kerülnek majd kialakításra egy féléves időszakra, melyeknél a mozgáskorlátozott utasok segítséget kérhetnek majd az utazáshoz. A közönség kérdései között kiemelt figyelmet kapott az utazás 48 órás előzetes bejelentésének szükségessége, mely az érintettek számára életszerűtlen. A szakemberek, bár elismerték a problémát, egyelőre nem tettek konkrét ígéretet az időtartam lerövidítésére.

img_20191202_113447.jpg

 

Csoportunk ígéretet kapott ugyanakkor konkrét állomások esetében felmerült problémák kivizsgálására, melyet figyelemmel fogunk kísérni, és folytatjuk az érdekvédelmi munkát a vasúti szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférés megteremtése érdekében.

dsc6352.jpg

Fotók: Lettner Kriszta - Baski Márti

Címkék: közlekedés

Budapestet "beveszik" a civilek (képes beszámoló)

Bizonyára sokan tudják, hogy az októberi választás nyomán új vezetése van Budapestnek. Ez a vezetés - elődjével ellentétben - szükségét érzi egy, a korábbiaknál nyitottabb kapcsolat kiépítését a civilek felé. Ennek egyik első állomása volt a szerdai találkozó a Városházán, amiről képes beszámolót adunk, köszönhetően annak, hogy az Önállóan lakni - közösségben élni is a meghívottak közé került. Csoportunkat az eseményen két fős delegáció képviselte.

A Városháza "megnyitása" és felfedezése

A program egy városházi sétával indult, melyet a Hosszúlépés - Járunk? stábja segített szakértelmével. Ennek során - aki akarta - bebarangolhatta a hatalmas épület sok zegzugát, és közben régi, érdekes sztorikat hallgathatott az épületről az "idegenvezetők" jóvoltából.

dsc_0016.JPG

 

Vendéglátóink köszöntenek minket

Ezt követően a meghívottak népes serege a Városháza Dísztermében foglalt helyet, ahol vendéglátóink beszéddel köszöntötték az egybegyűlt civil aktivistákat. Elsőként Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes beszélt arról többek között, hogy a civileket partnerként fogja tekinteni ez a vezetés, a "semmit rólunk, nélkülünk" számukra oly ismerős jelmondata is elhangzott tőle. "Fel kell ismerni, hogy a Városháza és a civil szféra egymásnak nem ellensége" - jelentette ki.

Mit is tehetnénk ehhez hozzá? Úgy legyen...

dsc_0019.JPG

Ennek jegyében elhangzott tőle egy olyan ígéret is, hogy a Városházán a jövőben kialakítanak olyan civil tereket, közösségi tereket, amelyek segíthetik a civil szféra és a városvezetés közös gondolkodását, munkáját. Jelezte azt is, hogy a konstruktív kritikára mindig nyitottak lesznek.

Ezután Karácsony Gergely szólt néhány szót, a tőle megszokott odafigyelő, barátságos hangnemben.

A Városháza kulcsát átveszik a civilek

Egy szimbolikus gesztus, ami egyszerre kedves meglepetés és nagyon komoly jel: az új főpolgármester az elődjétől örökölt jelképes kulcsot, amely a középkori időkből eredő hagyományra utal (ekkor ugyanis a városoknak falai voltak, egy nagy főkapuval, amit éjszakánként és szükség szerint zárni tudtak) nem akarja magának megtartani.

dsc_0022.JPG

Azzal is a hatalom - jelképes - megosztását kívánja szimbolizálni, hogy ezt a kulcsot évről évre - mint egy vándorserleget - felajánlja egy civil szervezetnek, hogy - szavai szerint - tartsák becsben "és vigyázzanak rá jobban, mint ő tette" (Derültséget kiváltó szavainak magyarázata, hogy elmesélte nekünk, hivatali idejének első két hetében nem találta ezt a bizonyos kulcsot, mert egy igyekvő kolléga a tudtán kívül egy széfbe rejtette.) Ezt a nevezetes kulcsot  tehát elsőként a Budapest Bike Maffia kapta meg. Vajon ki lesz az utánuk következő?

dsc_0029.JPG

 

Végül egy kép arról, hogy így is lehet...

avagy Budapest, Magyarország és az Unió nem ellenségek, hanem egymást feltételező, kiegészítő alkotóelemek az új vezetés szerint:

dsc_0031.JPG

 

Írd be a naptáradba: pályázati díjátadó és bemutató - december 16.

Örömmel értesítünk minden érdeklődőt, hogy megvan irodalmi pályázatunk eredményhirdetésének helye és ideje.

Íme, a részletek:

Tanulmánykötetünk megjelenése után sem álltunk le a kutatással. Ezúttal a támogatószolgálatokkal és a személyi segítségnyújtás használatával kapcsolatban végeztünk igényfelmérést. Most bemutatjuk nektek az ebből készült beszámolót.

Előadásunk után az "Együtt könnyebb" irodalmi pályázatunk díjátadójára is sor kerül, melynek zsűritagjai:

Tausz Katalin - szociológus
Szurovecz Kitti - író
Czégé Imre Pál -  az Önállóan lakni - közösségben élni csoport tagja, a "Budapest 100 szóban" irodalmi pályázat egyik elismert alkotója 2019-ben

A beérkezett pályamunkák előzsűrizésre kerülnek, csoportunk néhány tagja által.

 

A pontos időpont: 2019. december 16. hétfő, 17:00–19:00

A helyszín:  Premier Kultcafé,
1088 Budapest, Üllői út 2-4. ( akadálymentes bejárat a Baross utca 1. szám felől) 

Lezárult a pályázat - gyors helyzejelentés

Örömmel adunk hírt róla, hogy minden várakozásunkat felülmúlta a vasárnap lezárult pályázatunk iránti érdeklődés. Félszáznál is több pályamű érkezett az ország minden szegletéből, fiatalok, idősek egyaránt írtak arról, hogy milyen a segítők és segítettek közös világa.

Köszönjük az érdeklődést, hamarosan újabb részletekkel jelentkezünk a pályázattal kapcsolatban!

 

 

Címkék: pályázat

Irodalmi pályázatot hirdetünk "Együtt könnyebb - segítők és segítettek közös világa" címmel

Biztos te is tapasztaltad már, hogy van ami egyedül nem sikerül, ezért segítségre van szükséged, vagy éppen Te tudsz továbblendíteni egy embert valamiben, ami számára nehézséget okoz.

A nagy sikerű Életrevalók,  vagy a Mielőtt megismertelek című filmeket rengetegen láttuk. Most arra vagyunk kíváncsiak, Te hogyan képzeled el a személyi segítő és a segített viszonyát? Ha tapasztaltál hasonlót mi az általad átélt valóság, mi a Te sztorid?

Visszatart, hogy nem vagy sem hivatásos személyi segítő, és nincs szükséged ilyen típusú támogatásra sem, csak közvetett tapasztalataid vannak?

Nem akadály, itt a lehetőség, számodra is, hogy irodalmi pályázat keretein belül oszd meg velünk pozitív/ negatív gondolataid, élményeid, reményeid, vágyaid, s folytasd az elkezdett mondatok valamelyikét :

Amikor meghoztam a döntést, segítséget kérek …

Amikor meghoztam a döntést, segíteni fogok …

Nem velem történt, mégis elmesélném nektek…

 

palyazat_kep.jpg

 

Pályázó nemre, életkorra, világnézetre tekintet nélkül bárki lehet.

Formai követelmények:

Beküldött pályamunkák száma jelentkezőnként: 1 darab
Műfaji megkötés: nincs.
Terjedelem:  maximum 10.000 karakter (kb. 3 oldal)

Beküldéskor mindenképp tüntesd fel a neved, életkorod, értesítési címed, telefonszámod , és egy szabadon választott jeligét az email szövegében, melynek tárgya „Együtt könnyebb” legyen.

A csatolt pályaművön pedig csupán az általad választott jeligét és az életkorodat tüntesd fel, mert a zsűri így fogja megkapni, hogy kiválassza a legjobbakat. A kiválasztás után derül ki számukra is a nyertesek pontos kiléte.

A pályamunkák beküldési határideje 2019.október 27. 

A történeteket, novellákat, verseket, egyéb írásokat az olkepalyazatok@webmail.hu e-mail címen várjuk.

A nyertes pályázók ajándékcsomagban részesülnek.

A zsűri tiszteletbeli elnöke Lackfi János József Attila-díjas író, költő, műfordító.  A díjazott pályaműveket szakmai zsűri fogja kiválasztani.

Az eredményhirdetésről a későbbiekben adunk tájékoztatást.

 

Írásra fel! 

Címkék: pályázat

"Minden elismerésem azoké az embereké, akik nem hivatalból, hanem önként segítik embertársaikat"

 

A korábbi évekhez hasonlóan idén ősszel is önkénteseket keresünk, akik érdeklődnek a mozgássérült érdekvédelem iránt, és szívesen segítenének nekünk abban, hogy heti találkozókat tarthassunk, és megvalósíthassuk nyilvános rendezvényeinket. Jelenlegi önkénteseink után most érintett csoporttagjaink mesélnek arról, hogy miért fontos számukra a közösségünk, illetve az, hogy folyamatosan legyenek segítőink. Fogadjátok szeretettel elsőként Balázs Péter gondolatait: 

"Életem nagy döntése volt, mikor a sántikálást és eséseket megunva kerekesszékbe ültem. Hiába mondták ismerőseim/jóakaróim/barátaim, hogy onnantól hogy beleültem, benne is maradok. Ez így is lett és azóta segítséggel élek. Aktív életemben sokszor sok embernek segítettem, nem feltétlen tudatosan.

balazs_peter_blogra_kep.jpg

Minden elismerésem azoké az embereké, akik nem hivatalból, hanem önként segítik embertársaikat. Nem mindenki képes erre. Az a csoport, aminek tagja vagyok, szintén csak segítséggel képes létezni. Ahhoz ugyanis, hogy működni tudjunk és előbbre vigyük a mozgássérültek önálló életvitelét, nem tudjuk nélkülözni az ép emberek segítségét, ugyanis pl. nem tudjuk az emeleti irodából a kávéfőzőt lehozni. Van, akinek segítség kell a mellékhelyiségben, de már az is jólesik, ha ép gépel. Cserébe kitartást és jó hangulatot tudunk adni és egy közösségben tudunk élni (és továbbra is önállóan lakunk)."

Ha kedvet kaptál ahhoz,hogy segíts nekünk önkéntesként, ide kattintva találod a részleteket! 

Szeretettel várunk!

HELYZETJELENTÉS A HÁRMAS METRÓ AKADÁLYMENTESÍTÉSÉRŐL-3. RÉSZ KÖZÉPSŐ ÜTEM

A budapesti hármas metró akadálymentesítését bemutató cikksorozat harmadik része az Önállóan lakni - közösségben élni csoporttól. 

Az első részt itt olvashatjátok, a déli szakaszról - mellyel a sorozat második részében foglalkoztunk-, pedig ide kattintva tudhattok meg többet.

Tavaly tavasszal széleskörű összefogásnak köszönhetően megállapodás született arról, hogy a felújítás végére az M3-as metró összes állomásának akadálymentesítését elvégzik. Ez az ügy csoportunk számára kiemelt jelentőséggel bír, ezért a felújítás megkezdése előtt számos megmozdulást szerveztünk, melyek szintén hozzájárultak a közös sikerhez.

Bár a felújított északi szakasz átadása 2019. március 31-én megtörtént, sajnálattal tapasztaltuk, hogy a teljes akadálymentesítés eddig az időpontig nem valósult meg. Fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjük az akadálymentesítés folyamatát, ezért közérdekű adatigényléssel fordultunk a BKV-hoz, melyben rákérdeztünk az akadálymentesítésre vonatkozó határidőkre és a tervezett műszaki megoldásokra az M3-as metró összes állomása, illetve aluljárója esetében. 

A következőkben szakaszokra bontva közöljük az adatkérés eredményét, csoporttagjaink személyes tapasztalataival kiegészítve. Hruskó Erika írását olvashatjátok. 

"Most bemutatom, a középső szakaszt, amely magába foglalja Budapest belvárosát, amely a legforgalmasabb, turisták által is közkedvelt célpontja a városunknak.

Ez a szakasz egyes erős és bátor aktív kerekesszéket használók kivételével számunkra eddig használhatatlan volt.   

Éltemben egyszer jártam a Ferenciek terén, amikor több civil szervezet demonstrációt szervezett 2017. november 20-án (https://merce.hu/2017/11/18/hetfon-minden-budapesti-megtapasztalhatja-a-nem-akadalymentes-metro-hatranyait/)

 Ahogy az előző részben leírtam, a kék, hagyományos metró kocsival érkeztem, ami jóval magasabban van, mint a peron szintje és elég nagy a távolság a metró kocsi padlója és a peron között. Így, kiszálláskor is segítséget kellett kérnem, hogy az első kerekem kiérkezésekor ne vágódjon oda nagyon, mert az nekem fáj. A szerencsés kiszállás után tudtam csak körbenézni. Ebben a megállóban közös peron van. A 4-es metróból ismert megoldás, számomra megnyugvást jelent, mert ugye itt nem található még lift, így, ha az egyik irányú közlekedéssel gond van, lehet menni az ellenkező irányba. Ha található lesz lift, akkor is sokkal biztonságosabbnak érzem, mert bármi történik, előbb-utóbb az ember lánya fel tud jutni a felszínre.

A középső szakasz akadálymentesítése több gondolkodást, megoldáskeresést igényelt a szakemberektől. Így több állomáson is bevetnek, egy Magyarországon még sosem használt megoldást, a ferdepályás liftet. Ezeket honosítani, majd hatósági engedélyeztetési eljáráson keresztül kell keresztül esniük. Remélem ezekhez a folyamatokhoz időben hozzáfognak, és mire a beépítésre kerül a sor ez nem hátráltatja az átadást.

 Ezen tapasztalatok, és a többi Önállóan lakni - közösségben élni csoportban tevékenykedő társunk tapasztalatai miatt közérdekű adatigényléssel fordultunk a BKV-hoz, hogy megtudjuk, mik a további terveik az akadálymentesség megteremtése érdekében.

Szeretnénk veletek is megosztani a középső ütemhez tartozó választ: 

 Klinikák: Ferde pályás felvonó épül. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév.

9846867755_b012c93a99_b.jpg

Corvin-negyed: Ferde pályás felvonó épül. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév.

Kálvin tér: Ferde pályás felvonó épül. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév. Az M4 metró építése során felvonók épültek az aluljáró és a felszín között.

Ferenciek tere: Ferde pályás felvonó épül. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév. Felvonó épült az aluljáró és a felszín között.

Deák Ferenc tér: 1 darab lift kialakítása tervezett az aluljáró és a felszín között, az evangélikus templom melletti kijárat mellett. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév.

Arany János utca: Ferde pályás felvonó épül. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév.

Nyugati tér: Ferde pályás felvonó épül. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév. A nagykörúti csomópontban 3 darab új felszíni gyalogátkelő épül a csomópont átjárhatósága érdekében a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Váci úton és a körúton keresztbe a villamos peronokon keresztül.

Lehel tér: A Gogol utcánál új felszíni gyalogátkelő kialakítása tervezett. A Vásárcsarnok déli csücskénél a felszín és az aluljáró között új dupla lift épül. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév. Az aluljáró rámpán keresztül megközelíthető."

 

"Lenyűgözött, nem volt ember és ember között különbség."

A korábbi évekhez hasonlóan idén ősszel is önkénteseket keresünk, akik érdeklődnek a mozgássérült érdekvédelem iránt, és szívesen segítenének nekünk abban, hogy heti találkozókat tarthassunk, és megvalósíthassuk nyilvános rendezvényeinket

Arra kértük jelenlegi önkénteseinket, hogy meséljenek a csoportunkkal végzett munkával kapcsolatos tapasztalataikról, és arról, hogy miért szeretnek ehhez a közösséghez tartozni.Ezúttal Szabados Anna mesél a motivációjáról és a nálunk töltött időről:

"2019 év eleje... Nem volt új évi fogadalmam idén sem. Egyszer csak egy hirdetésre lettem figyelmes az egyik közösségi oldalon. Normál esetben tovább görgettem volna, de kivételesen elolvastam. 

"Önkéntes segítőket keresünk.  Elsősorban a következő feladatokban számítunk a leendő önkénteseink segítségére: jegyzet készítése a heti találkozókon, segítségnyújtás az érintett csoporttagoknak (pl.: kabát le-és felsegítése, lifthasználat, étkezés, mosdóhasználat)."

A találkozók, amikor fontos döntések születnek, nem valósulhatnának meg segítők nélkül, olvastam tovább. Sohasem voltam önkéntes, gondoltam nincsenek véletlenek. Jelentkeztem. Ennyit igazán megtehetek másokért, szólt a lelkiismeretem belülről. Rögtön kitöltöttem a jelentkezési lapot, és azon kaptam magam, hogy ott vagyok az első találkozón. Nagyon kevés olyan helyzet van, amikor nem tudok megszólalni, vagy zavarban vagyok. Ez most egyike volt ezeknek, nem tudtam, hogy viselkedjek.

anna_blogra_kep.jpg

A közösség nagyon befogadó volt, így hamar feloldódtam, próbáltam mindenben a segítségükre lenni. Aztán a találkozó végéig csendben figyeltem. Egymás után sorra kerültek megbeszélésre a napirendi pontok, részletesen körüljártak egy-egy témát egy abszolút működőképes demokratikus rendszerben. Lenyűgözött, nem volt ember és ember között különbség. Akkor döntöttem el, hogy csatlakozni és segíteni szeretnék. A segítség nem is a legjobb szó. Inkább részese szerettem volna lenni egy olyan csoportnak, akik küzdenek, akarnak, és ami a legfontosabb hajlandóak is tenni érte. Amikor ezzel szembesültem, éreztem, hogy számomra is nagyon motiválóan hat a közösség. Egy egocentrikus önző világban és társadalomban élünk. Ezeken a találkozókon néhány órára elfelejtettem a saját gondjaimat és önzetlenül másokra koncentráltam. Ezek szerint én is önző vagyok?!... És te?"

Ha Te is kedvet kaptál ahhoz,hogy segíts nekünk önkéntesként, ide kattintva találod a részleteket! 

Szeretettel várunk!

Helyzetjelentés a hármas metró akadálymentesítéséről - 2. rész, déli ütem

A budapesti hármas metró akadálymentesítését bemutató cikksorozat második része az Önállóan lakni - közösségben élni csoporttól. 

(Az első részt itt olvashatjátok)

Tavaly tavasszal széleskörű összefogásnak köszönhetően megállapodás született arról, hogy a felújítás végére az M3-as metró összes állomásának akadálymentesítését elvégzik. Ez az ügy csoportunk számára kiemelt jelentőséggel bír, ezért a felújítás megkezdése előtt számos megmozdulást szerveztünk, melyek szintén hozzájárultak a közös sikerhez.

Bár a felújított északi szakasz átadása 2019. március 31-én megtörtént, sajnálattal tapasztaltuk, hogy a teljes akadálymentesítés eddig az időpontig nem valósult meg. Fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjük az akadálymentesítés folyamatát, ezért közérdekű adatigényléssel fordultunk a BKV-hoz, melyben rákérdeztünk az akadálymentesítésre vonatkozó határidőkre és a tervezett műszaki megoldásokra az M3-as metró összes állomása, illetve aluljárója esetében. 

A következőkben szakaszokra bontva közöljük az adatkérés eredményét, csoporttagjaink személyes tapasztalataival kiegészítve. Hruskó Erika írását olvashatjátok. 

 

"Most bemutatom, a jelenleg felújítás alatt álló szakaszról mit lehet tudni.

Ez a szakasz a Kőbánya-Kispest végállomástól a Nagyvárad térig tart.

A Kőbánya-Kispest állomáson már volt lift a felújítás előtt.  Az ott lévő nagy pláza építésekor történt beruházás keretén belül létesült. Ennek az állomásnak az akadálymentesítését ezért a BKK megoldottnak tekinti.

Éltemben egyszer jártam ott, amikor több civil szervezet demonstrációt szervezett 2017. november 20-án (https://merce.hu/2017/11/18/hetfon-minden-budapesti-megtapasztalhatja-a-nem-akadalymentes-metro-hatranyait/)

 

metro_bejutas.jpg

 

A buszok felől érkeztem. A tájékozódást és a lejutást segítették a szervezők által biztosított emberek. Azt tudom, hogy ha magam megyek, biztosan eltartott volna egy darabig megtalálni az utat, mert a bevásárlóközpontba be kellett menni. Kettő, de lehet három liftet is kellett használni, hogy lejuthassunk kerekesszékkel a metrószintre. Így kicsit nehézkes volt  a közlekedést, de legalább megoldható. Ez ma nagy szó!

A tekergés utáni megérkezéskor láttam, hogy többféle gyártmányú szerelvények közlekednek. A négyes metróból jól ismert fehér Alstrom metró kocsik és a hagyományos kékek. Amikor idegen tájon, idegen közlekedési eszközzel utazom, mindig izgulok. Azonban mikor láttam a fehér szerelvényeket, megnyugodtam egy kicsit. A megnyugvás sajnos korai volt, nekem ugyanis a régi kék kocsi jutott. Még jó, hogy egy szervezett, csoportos akció keretén belül közlekedtem a metróval, mert ha egyedül mentem volna, nem tudok bejutni. Ugyanis több, mint 10 cm volt a peron és a jármű padlója között. A körülöttem lévők segítettek és beemeltek.

Az úticélunk a Ferenciek tere volt, amely a harmadik felújítási szakaszra esik, így arról most nem szólnék. Az odaúton természetesen végig izgultam a kiszállás miatt, meg azért is, mert ez a metró is nagyon rángatott, erősen fékezett."

 

Ezen tapasztalatok, és a többi Önállóan lakni - közösségben élni csoportban tevékenykedő társunk tapasztalatai miatt, közérdekű adatigényléssel fordultunk a BKV-hoz, hogy megtudjuk, mik a további terveik az akadálymentesség megteremtése érdekében.

Szeretnénk veletek is megosztani a metrófelújítás déli szakaszához tartozó választ:

 

Kőbánya-Kispest metróállomás: Az utasforgalmi terek korábbi felújítása során felvonók épültek, melyekkel a peron, a bevásárlóközpont és a buszpályaudvar akadálymentesen elérhető. (Nem az M3-as metróvonal infrastruktúra rekonstrukciója elnevezésű projekt keretében valósult meg.)

Határ út: Mindkét kijárat mellett 1-1 darab lift tervezett a felszín és az aluljáró szint között. A megvalósulás várható ideje: 2020. harmadik negyedév

Pöttyös utca: A Pöttyös utca torkolatánál új gyalogátkelő tervezett a Pöttyös utcán és az Üllői úton keresztbe. Felvonók épülnek a metró peron és a felszín között. A megvalósulás várható ideje: 2023. negyedik negyedév, addig ideiglenes megoldásként korlátliftek épülnek.

Ecseri út: Új gyalogátkelő tervezett a Dési Huber utcán keresztbe, az Üllői úti szervízút irányába. Felvonók épülnek a metró peron és a felszín között. A megvalósulás várható ideje: 2023. negyedik negyedév, addig ideiglenes megoldásként korlátliftek épülnek.

Népliget: Új liftek létesülnek a Népliget és a Telekom székház térnegyedek felé az aluljáró és a felszín között, valamint a csomópont teljes értékű átjárhatósága érdekében 2 darab gyalogátkelő épül az Üllői úton keresztbe a csomópont két oldalán. Megvalósulás várható ideje: 2020. harmadik negyedév.

Nagyvárad tér: 3 darab felszíni gyalogátkelő tervezett a csomópont átjárhatósága érdekében az Orczy és a Haller utcán keresztbe, valamint az Üllői úton keresztbe a csomóponttól kifelé, továbbá felvonók épülnek a metró peronok és az aluljárók között. A megvalósulás várható ideje: 2022. harmadik negyedév.

A középső szakaszról megkapott információk következő cikkünkben várhatóak.

Keressétek blogunkat továbbra is. :) 

"Mit jelent önkéntesnek lenni az Önállóan lakni-közösségben élninél?" Nyíri Lívia gondolatai

A korábbi évekhez hasonlóan idén ősszel is önkénteseket keresünk, akik érdeklődnek a mozgássérült érdekvédelem iránt, és szívesen segítenének nekünk abban, hogy heti találkozókat tarthassunk, és megvalósíthassuk nyilvános rendezvényeinket

Arra kértük jelenlegi önkénteseinket, hogy meséljenek a csoportunkkal végzett munkával kapcsolatos tapasztalataikról, és arról, hogy miért szeretnek ehhez a közösséghez tartozni. Elsőként Nyíri Lívia gondolatait olvashatjátok:

"Mit jelent önkéntesnek lenni az Önállóan lakni-közösségben élninél?

„Mi volt a motivációd arra, hogy önkéntes legyél itt-ott-amott?”- hangzik el a kérdés. Természetesen erre van egy hosszú válaszom, de ha muszáj lenne leszűkítenem egy mondatra, akkor ez a kulcsmondat lenne az állandó válaszom: „Mert a jelenlegi helyzet bántja az igazságérzetemet.”
Az Önállóan lakni-közösségben élni csoport küzd az önálló lakhatásért, valamint az akadálymentes tömegközlekedésért. Mindenféle kampányokat, nyilvános akciókat, egyéb eseményeket, például workshopokat rendeznek. Elsőnek azt mondanám, hogy mennyire király, hogy ennyire küzdenek valamiért. De ez a valami-s itt sérül az igazságérzetem- Miért van egyáltalán szükség arra, hogy ezért harcolni kelljen? Valahol lakni, A pontból a B pontba jutni ilyen-olyan közlekedési eszközökkel alap dolog.

 

67889435_2500311166718371_2197518565299453952_n.jpg
De ez a csoport úgy döntött, hogy nem törődik bele ebbe az igazságtalanságba, lelkesedésük töretlen. Nekem ez a lelkesedés túl szimpatikus ahhoz, hogy ne merüljön fel bennem az a kérdés, hogy én személy szerint hogy tudnék Nekik segíteni? S a válasz egészen egyszerű: Kávéfőzés, rágcsálnivalók előkészítése, jegyzetelés. Igazán nem sok, de mégis rengeteg segítség Nekik, amiért nagyon hálásak. Lelkesek. Hálásak. S tudok még ilyen pozitív jelzőket felsorolni, amik jellemzik ezt a csoportot: Barátságosak, viccesek- egy-két vicc nagyon fel tudja ám dobni a hangulatot, s itt akad bőven! J
Hát, ki ne szeretne egy ilyen kedves csoporthoz tartozni? J"

Ha Te is kedvet kaptál ahhoz,hogy segíts nekünk önkéntesként, ide kattintva találod a részleteket! 

Szeretettel várunk!